دیجی حساب | آموزش حسابداری

دیجی حساب | آموزش حسابداری

دیجی حساب وبسایتی آموزشی و تخصصی در حوزه حسابداری می باشد که قرار است به دیجیتالی شدن و رشد آموزش و خدمات حسابداری کمک بکند
دیجی حساب | آموزش حسابداری

دیجی حساب | آموزش حسابداری

دیجی حساب وبسایتی آموزشی و تخصصی در حوزه حسابداری می باشد که قرار است به دیجیتالی شدن و رشد آموزش و خدمات حسابداری کمک بکند

آموزش رایگان حسابداری

آموزش رایگان حسابداری یکی از ماهیت های اصلی مجموعه دیجی حساب است که در این صفحه به اون پرداخته میشه که امیدواریم از این مطالب حداکثر استفاده رو  ببرید.

شاخه هایی از حسابداری که آموزش رایگان اون رو در این صفحه مشاهده می کنید:

آشنایی معاملات فصلی

تعریف حسابداری چگونه است؟

تعریف های مختلفی برای حسابداری وجود دارد. در میان همه تعریف ها، آنچه که ملموس است ضرورت وجود متخصص حسابداری در هر کسب‌وکاری است. چرا که از  قدیم تا به امروز در تمامی معاملات اقتصادی و اجتماعی، حسابداری و حسابداری نقش پررنگی و بسزایی داشته است. حسابداری در بازار کار یکی از عوامل موثر و مهم در بقای هر کسب‌وکاری است و طبق تعریف ویکی پدیا، به نوعی زبان تجارت نیز خوانده می‌شود. یک حسابدار حرفه ای با ارائه گزارشات مالی و تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی در هر کسب ‌و کاری، اطلاعات لازم را در اختیار تمامی مدیران و ذینفعان اقتصادی قرار می‌دهد. در واقع این حسابدار است که با یک زبان مشترک که همان زبان حسابداری است، رابط تمامی بخش‌ها، مشاغل، فعالیت‌ها و افراد یک کسب و کار است.

حسابداری مدرن برای اولین بار با تعریف واژه تراز و تعادل در حساب‌ها توسط پاچیولی در سال 1494 مطرح شد. کتاب پاچیولی، اولین منبع حسابداری مدرن تا به امروز است.

حسابداری به عنوان یکی از رشته‌های تحصیلی پر طرفدار و محبوب به‌ حساب می‌ آید که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند. در واقع رسیدگی به امور مالی و حسابداری در هر مکانی وجود دارد و این کار را باید به کسانی سپرد که در اصول حسابداری، حرفه ای باشند. همواره در گذشته این امور مالی به دست کسانی انجام می شد که به صورت تجربی مشغول این کار بودند و علم حسابداری نداشتند.  اما حال به دلیل این که زمان، اهمیت زیادی دارد، معمولاً از فارغ التحصیلان رشته حسابداری در این امور استفاده می‌شود تا علاوه بر انجام دادن دقیق و صحیح این امور، کارها را با سرعت و کیفیت بیش‌تری انجام دهند. در واقع کار حسابداری، به خودی خود یک تخصص مستقل محسوب می‌شود و باید کسانی در این کار فعال باشند که حسابداری را به طور تخصصی مطالعه و تجربه کرده باشند. در حسابداری فرایند هایی نظیر جمع‌آوری اطلاعات، ثبت و طبقه‌بندی کردن اطلاعات و خلاصه کردن آن‌ها وجود دارد و همچنین حسابدار باید کار تنظیم گزارش‌های مالی را نیز انجام دهد. حسابدار با انجام دادن این کارها و تنظیم این اطلاعات موجب می‌شود که افراد مربوط به آن ارگان مانند معاونان و مدیران و یا ناظران مالیاتی بتوانند به این اطلاعات رجوع کنند و از آن‌ها استفاده کنند.

در زیر به برخی از وظایف حسابدار از نظر دیجی حساب اشاره می‌کنیم :

  • تعیین الزامات حقوق و دستمزد؛ حفظ اطلاعات حقوق و دستمزد؛ آماده‌سازی و پردازش حقوق ماهانه
  • تعامل با حسابرسان داخلی و خارجی در تکمیل حسابرسی
  • توضیح فاکتورهای صورت حساب و خط مشی های حسابداری به کارکنان، فروشندگان و مشتریان
  • آماده سازی و بررسی بودجه، درآمد، هزینه‌ها، دفاتر حقوقی و دستمزدها، فاکتورها، و دیگر اسناد حسابداری
  • تحلیل و بررسی بودجه و هزینه‌ها ،بررسی قراردادها و تسهیلات مالی
  • آماده کردن صورتحساب سود و زیان و گزارش های ماهانه و حسابداری هزینه
  • تحلیل درآمد و روند مخارج و توصیه سطوح بودجه مناسب و اطمینان از کنترل هزینه‌ها
  • جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مالی برای آماده‌سازی مدخل‌ها برای حسابداری، از جمله حساب دفتر کل و اسناد معاملات تجاری
  • نظارت بر ورودی و پردازش داده‌های مالی و گزارش برای نرم افزارهای حسابداری شرکت
  • حل و فصل اختلافات حسابداری
  • ایجاد، حفظ و هماهنگی در پیاده‌سازی حسابداری و روش‌های کنترل

حسابدار بودن چگونه است؟

هنگامی که مردم عادی به کار یک حسابدار فکر می کنند در فکر خود یک فرد غیر عادی تصور می کنند . که هیچ کاری جز زیر و رو کردن اعداد در تمام روز ندارد و دستانش بخاطر دستگاه‌ها سیاه شده است. این تصویر مربوط به گذشته است. این روزها، حسابداری چیزی بیشتر از تلاشی فردی است و احتمالا کار خود را به عنوان عضو تازه وارد یک تیم شروع می‌کنید. ممکن است مسئول تهیه صورتهای مالی شرکت یا حسابرس صورتهای مالی یک مشتری شوید یا شاید وقت‌تان تک به تک با مشتریان صرف شود و به آنها کمک کنید با مسائل حسابداری منحصر به فرد‌شان کنار بیایند. حسابدار بودن در جهان امروز به معنای داشتن توانایی همکاری و ارتباط با افراد دیگر، و همچنین داشتن مهارت‌های کارآگاهی عالی و حل مسئله است. وظایف دخیل در این حرفه بسیار متنوع تر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند.

فرصت‌های شغلی حسابداری

حسابداری از جمله مشاغل ضروری هر کسب‌وکاری است. هر کسب‌وکاری بسته به حجم فعالیت، حداقل به یک حسابدار برای سرو سامان بخشیدن امور مالی نیاز دارد. پس اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب رشته و حرفه هستید و به حسابداری علاقه‌‌ مندید؛ شک نداشته باشید که این حرفه آینده‌ شما را می‌سازد!

حسابداری در میان مشاغل سخت

در رده‌بندی مشاغل سخت دنیا حسابداری در رتبه پنجم قرار دارد و این به معنای حساسیت این حرفه در بقای هر کسب و کاری است. از طرفی حسابداری در لیست فهرست اولیه مشاغل پردرآمد دنیا نیز به‌‌شمار می‌آید. شاید یک حسابدار همانند پزشک و یا خلبان با جان افراد کاری نداشته نباشد ولی اطمینان از وضعیت مالی هر شرکت و یا هر فردی در ذهن توانمند و با خرد اوست که انجام می‌پذیرد.

قطعا هیچ زمانی برای آموزش حسابداری دیر نیست! چه یک دانش ‌آموخته رشته حسابداری باشید و  یا یک مدیر مالی، فرقی ندارد، به هر حال در مقطعی از روند کارتان به آموزش حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد. برای مثال دوره‌های  آشنایی با حسابداری و دیگر دوره های دیجی حساب می‌تواند برای هر حسابداری کاربردی باشد. دوره‌های تخصصی حسابداری و کار با نرم افزار حسابداری شرکتی را می‌توانید به صورت غیر حضوری (آنلاین) بیاموزید. فقط کافی است نگاهی به صفحه دوره های آموزشی دیجی حساب بیاندازید.

مفهوم حسابداری مالی فرایند ثبت، خلاصه‌سازی و گزارش معاملات در یک کسب‌و‌کار است. تصویر دقیقی از وضعیت مالی یا به اصطلاح آمیانه دخل و خرج  یک کسب‌و‌کار را به شکل واضح نشان می دهد . حسابداری مالی یکی از گرایش های چندگانه علم حسابداری است که می توان گفت حسابداری مالی پایه حسابداری و بقیه گرایش ها است . حسابداری و انجام امور مالی امروزه در همه ی شرکتها و بنگاه‌های اقتصادی اعم از کوچک یا بزرگ یک تخصص است.  امور حسابداری مالی و سایر عملیات مالی باید تحت نظارت کادری مجرب و متبحر انجام شود.

ما در این سری آموزشی از پایه به توضیح ماهیت حسابداری مالی می‌پردازیم. سپس حسابداری پرداخت ها و حسابداری دریافت های که رکن اصلی حسابداری مالی است پرداخته می‌شوند. در ادامه  آموزش بسیار کاربردی تحریر دفاتر قانونی را به شما می دهیم . ما در دیجی حساب بخش‌های مختلف حسابداری مالی را به صورت جامع و رایگان آموزش می‌دهیم که با خواندن مقالات این بخش به یک متخصص حسابداری مالی تبدیل می‌شوید و می‌توانید اصول اولیه حسابداری را به خوبی انجام دهید. تمامی جلسات این دوره در زیر آورده شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به تازگی قصد یادگیری حسابداری مالی را دارید، از اولین مقاله این سری آموزشی شروع کنید. تمامی این جلسات به ترتیب در زیر آورده شده‌اند که می‌توانید مطالعه کنید.

حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

آموزش حقوق و دستمزد، حسابداری حقوق و دستمزد چیست و برای حل مسائل حسابداری حقوق و دستمزد دقیقا چه کاری باید انجام دهید. حسابدار حقوق و دستمزد کسی است که برای ثبت جدول حقوق کارگران 99 (سال جدید و طی سال) و همچنین تعیین خالص مبلغ دستمزد، فعالیت می کند. دستمزد حسابدار نیز با توجه به توافقات وی با کارفرما تعیین می شود.   آموزش رایگان حقوق و دستمزد

ما در این سری آموزشی از پایه به توضیح ماهیت حسابداری حقوق و دستمزد می‌پردازیم. سپس نحوه کنترل ساعت کار پرسنل و محاسبه حقوق و دستمزد که اولین مراحل حسابداری حقوق و دستمزد است پرداخته می‌شوند. در ادامه  آموزش کاربردی تهیه جدول بیمه مالیات را به شما می دهیم . ما در دیجی حساب بخش‌های مختلف حسابداری حقوق و دستمزد را به صورت جامع و رایگان آموزش می‌دهیم که با خواندن آموزش های این بخش به یک حسابدار حقوق و دستمزد تبدیل می‌شوید.  تمامی جلسات این دوره در زیر آورده شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به تازگی قصد یادگیری حسابداری حقوق و دستمزد را دارید، از اولین مقاله این سری آموزشی شروع کنید. تمامی این جلسات به ترتیب در زیر آورده شده‌اند که می‌توانید مطالعه کنید.

امروزه علم حسابداری صنعتی  با مخاطب های فراوان از کارخانجات و تولیدی ها یکی از پر کاربرد ترین گرایش حسابداری است که تمامی کسب و کار های تولیدی و صنعتی درگیر آن هستند.

مدیران و یا حسابداران کارخانه ها می توانند با دیدن این آموزش تا حدودی امور حسابداری صنعتی خود را انجام بدهند و  هزینه های تولید خود را کاهش دهند که این مورد اهمیت زیادی برای کسب و کار ها دارد.

اگر شما بتوانید به صورت یک حرفه‌ای در حوزه حسابداری صنعتی فعالیت کنید، زمینه‌های شغلی بسیاری برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کسب و کار بپردازید. در سری آموزش رایگان حسابداری صنعتی ما تمام آن‌ چیزی که برای کار با فرآیند تولید و فروش نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهیم و به صورت کامل و مرحله به مرحله به توضیح هر بخش پرداخته‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم مقالات این سری آموزشی رایگان حسابداری صنعتی را به صورت کامل مطالعه کنید و نکات آن را اجرا کنید .

امروزه علم حسابداری مالیاتی  با بیش از میلیون ها مخاطب و متقاضی فعال، یکی از پر کاربرد ترین گرایش حسابداری است که تمامی کسب مردم دنیا و ایران درگیر آن هستند، کسب و کارها به نحوی و افراد به نحو دیگری مشغول رد کردن مالیات های خود هستند . روزانه افراد و کسب و کار های زیادی برای دادن مالیات خود به حسابداران مالیاتی یا مشاوران مالیاتی مراجعه می کنند .

کسب و کار ها و افراد می توانند با دیدن این آموزش تا حدودی امور مالیاتی خود را انجام بدهند و در هزینه های خود صرفه جویی کنند که این مورد اهمیت زیادی برای کسب و کار ها دارد.

اگر شما بتوانید به صورت یک حرفه‌ای در حوزه مالیات فعالیت کنید، زمینه‌های شغلی بسیاری برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کسب و کار بپردازید. در سری آموزش رایگان حسابداری مالیاتی ما تمام آن‌چیزی که برای کار با نظام مالیاتی نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهیم و به صورت کامل و مرحله به مرحله به توضیح هر بخش پرداخته‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم مقالات این سری آموزشی رایگان حسابداری مالیاتی را به صورت کامل مطالعه کنید و نکات آن را اجرا کنید .

حسابرسی چیست؟

 حسابرسی چیست و برای حل مسائل حسابرسی دقیقا چه کاری باید انجام دهید. حسابرس صحت و کارآیی یک سند یا گزارش مالی را ارزیابی می کنید. اگر می خواهید شغلی در حوزه  مالی داشته و از تحلیل و ارزیابی کار حسابداران نیز لذت می برید، شغل حسابرس برای شما ایده آل استآموزش رایگان حسابرسی

ما در این سری آموزشی از پایه به توضیح ماهیت حسابرسی می‌پردازیم. سپس به مفاهیم عمومی حسابرسی و  آیین نامه حرفه ای حسابرسان پرداخته می شود پرداخته می‌شوند. در ادامه  آموزش کاربردی چگونگی برنامه ریزی در حسابرسی را به شما می دهیم . ما در دیجی حساب بخش‌های مختلف حسابرسی را به صورت جامع و رایگان آموزش می‌دهیم که با خواندن آموزش های این بخش به یک حسابرس تبدیل می‌شوید.  تمامی جلسات این دوره در زیر آورده شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به تازگی قصد یادگیری حسابرسی را دارید، از اولین مقاله این سری آموزشی شروع کنید. تمامی این جلسات به ترتیب در زیر آورده شده‌اند که می‌توانید مطالعه کنید

هدف از تشکل دیجی حساب

آشنایی با دیجی حساب

مجموعه دیجی حساب در سال 1399 با کمک پروردگار، با هدف ایجاد مرجعی بسیار عالی برای علاقمندان به حسابداری ساخته شد، تا در یک فضایی بسیار منحصر به فرد شما بتوانید بهترین دورهای آموزشی حوزه حسابداری در ایران را تهیه نمایید و شروع موفق پیوند تحصیل دانش شما با بازار کار شما در حسابداری با دیجی حساب باشد. هدف گذاری دیجی حساب کمک به رشد متقاضیان رشته حسابداری درحوزه خدمات، مشاوره و آموزشی به مدیران کسب و کار های کشور است. امیدواریم که با تیم منسجم و دلسوز خود در سال های پیش رو به اهداف مهمی در حوزه حسابداری برسیم.

گروه دیجی حساب تیم جوان و متخصصی از اساتید توانمند و مجرب می باشد که با چشم انداز وسیعی در حوزه ی آموزش آنلاین حسابداری تشکیل شده است. این مجموعه با هدف ترویج آموزش های نوین و مدرن حسابداری سعی در سهولت فراگیری جامعه ی آموزشی ایران دارد.

تیم آموزشی دیجی حساب بر پایه‌ی تحقیق، شناسایی و تغییرات روزافزونِ جامعه ی حسابداری و مالیاتی با مهارت هایی از جمله آشنایی با رشته حسابداری شروع به فعالیت نمود. در همین راستا بستری برای همۀ افراد با شرایط مختلف ایجاد شده است تا از آموزش های کاربردی، فایل ها، آزمون ها، مقالات، تمرین‌ها و پشتیبانی هر درس و نرم افزار توسط استاد مربوطه که تنها بخشی از قابلیت های این مجموعه می باشد استفاده نمایند.

چشم انداز دیجی حساب

ما در گروه آموزشی دیجی حساب با چشم انداز 5 ساله خود با یاری خداوند و دانش تیم جوان خود در سال های آینده بتوانیم سهم بالایی از بازار حسابداری را در حوزه های مختلف این رشته بدست بیاوریم و به پیشرفت این بازار و علوم مربوطه حسابداری کمک بسزایی داشته باشیم و کمک کوچکی به صنعت شدن این بازار و رشته داشته باشیم.